«DVOBOJ» SVETOG ILIJE – Helena Aničić, vjeroučiteljica


«DVOBOJ» SVETOG ILIJE

Dvoboj Sv. Ilije

Uvijek mi se činilo slušajući o sv. Iliji da su to bajke, da se to događalo u davna vremena i da se to danas više ne događa. Pri tome ne mislim da se to nije stvarno dogodilo, jer je svaka zapisana riječ u Bibliji istinita. Samo mi je djelovalo jako daleko.

Ilijin život mi liči životu svakog kršćana, upravo po onome što je rekao Isus da će proganjati sve one koji govore o Bogu. Tako je Iliju progonila kraljica Izebela kojoj se nije svidjelo to što je Ilija propovijedao o pravome Bogu, Jahvi, a ona je širila štovanje lažnih bogova Baala i Aštarte.

Da bi se Ilija konačno «obračunao» tj. pokazao tko je pravi, živi Bog, koji postoji i pomaže ljudima, sluša ih, poziva na «dvoboj» oko 500 Balovih svećenika. On sam protiv mnogih. Jedini «lud», «čudak» koji još vjeruje u Jahvu, pravoga Boga. Cijeli se narod okrenuo štovanju kipova lažnih bogova. «Dvoboj» je dogovoren na jednoj uzvisini gdje su napravili dva kamena stola, žrtvenika gdje će prinijeti žrtve da vide koji će Bog odgovoriti. Pravi Bog je trebao zapaliti vatru ispod žrtvenika na kojem je bila žrtva i time bi pokazao da je živ. Ilija kao svaki gentlmen pustio je oko 500 Baalovih svećenika da mole svoga boga da zapali njihovu žrtvu. Molili su cijelo jutro. Ništa. Dolazi podne. Na istoku ništa novo. Tada im se Ilija pomalo ruga da bi trebali jače i glasnije moliti da bi ih možda tada njihov bog čuo, a možda je i zauzet pa nema vremena, ili je na putu: možda spava pa ga treba probuditi. Bliži se večer, već su svećenici iznemogli od molitve Bogu koji ne odgovara. Počeli su nožem praviti zareze na svome tijelu kao pokoru ne bi li im se bog smilovao. On i dalje šuti.(A kako bi i mogao odgovoriti onaj koji ne postoji???!!!)

Tada su pali od iznemoglosti, a Ilija počinje praviti žrtvenik svome Bogu. Na kamenje je stavio junca i na njega izlio dvanaest posuda vode. Oko žrtvenika je opkopao jarak koji je bio pun vode. (Da bi se vatra što teže zapalila i da bi tako Jahve pokazao svoju moć) Tada počinje Ilija molitvu svome Bogu koji sluša naše molitve: «Jahve, Bože Abrahamov, Izakov i Izraelov, objavi danas da si ti Bog u Izraelu, da sam ja sluga tvoj i da sam po zapovijedi tvojoj učinio sve ovo. Usliši me, Jahve; usliši me, da bi sav ovaj narod znao da si ti, Jahve, Bog i da ćeš ti obratiti njihova srca.» I Kr 18, 36-37 Nakon te molitve istog trenutka oganj Jahvin pade na žrtvu i proguta paljenicu i drva, kamenje i prašinu, čak je i vodu u jarku isušio. Tada je narod povikao «Jahve je Bog, Jahve je Bog!» I Kr 18,39.

Gledajući na te davne događaje nekako mi je sinulo da se to nam također događa svaki dan. Bilo da često malakše naša vjera pa počnemo sumnjati u Božju prisutnost ili da čuje naše molitve. Međutim često nam se događa da se susrećemo sa različitim ponudama i preplavljeni smo pojavama nekih lažnih božanstava, bogova, kumira. Nude nam se na svakom ćošku različite pomoći bilo u obliku vidovnjaka, iscjelitelja, bioenergetičara, gatara itd. Često padamo u klopku praznovjerja «neće škoditi, ako si kupimo kakav Budin ili neki drugi kipić». Ima toga puno.

Najgore je što nam je naš Bog tako blizu, na svome dlanu drži naš živto, našu povijest, naš dah a mi ga ne primjećujemo. Bog nas preko sv. Ilije poziva na «dvoboj» sa samima sobom da očistimo ono što je u našem srcu lažno, da maknemo sve ono što nas odvodi od vjerovanja u pravog Boga. Jer je samo naš BOG ŽIVI, PRAVI SILAN U NAŠIM ŽIVOTIMA. Dva takva nema. I ja sam sretna što vjerujem u Pravog, Svemogućeg, Milostivog, Najjačeg Boga koji je tako nježan prema meni da me čuva kao kap vode na dlanu.
Sretan vam ishod Vašeg dvoboja!

Priredila tekst: Helena Aničić, vjeroučiteljica

Odgovori

Preoruke

Ovaj portal koristi i preporučuje Jutarnja Zvona web hosting

www.jutarnja-zvona.com

Ovaj portal koristi i preporučuje Jutarnja Zvona web hosting

